Wachtrijlink
Tijdens onze boekingsstart plaatsen we een wachtrij voor onze website om de drukke piek op te vangen. Tegelijkertijd proberen we zoveel mogelijk deelnemers minstens één vakantie aan te bieden, en iedereen hiervoor evenveel kans te geven. Om dit nog wat eerlijker te maken zal je vanaf nu bij onze boekingsstart enkel kunnen boeken met een persoonlijke wachtrijlink. Die kan je vanaf een week op voorhand aanvragen in je 'Mijn Kazou'-profiel.
Je vindt alle uitleg over de wachtrijlinks hieronder. Meer uitleg nodig over het volledige boekingsproces? Klik dan op de knop hieronder:
- Waarom heb ik tijdens de boekingsstart een persoonlijke wachtrijlink nodig?
- Hoe vraag ik zo'n wachtrijlink aan?
- Hoe gebruik ik mijn wachtrijlink?
- Hoeveel wachtrijlinks kan ik aanvragen?
- Hoeveel computers kan ik gebruiken met mijn wachtrijlink?
- Kan ik mijn wachtrijlink doorgeven aan iemand anders?
- Wat als ik geen wachtrijlink heb aangevraagd?
- Wat als ik mijn persoonlijke wachtrijlink kwijt ben?
- Hoe zit dat met groepsboekingen?
- Kan ik met één link verschillende boekingen maken op hetzelfde tijdstip?
- Kan ik nog steeds telefonisch boeken?
Waarom heb ik tijdens de boekingsstart een persoonlijke wachtrijlink nodig?
Tijdens de boekingsstart werken we met een wachtrij, om de drukte op onze website te spreiden. Bij de start krijgt iedereen die dan in de wachtrij zit een willekeurige plaats in de wachtrij. Maar we merkten dat ouders met meerdere computers, gsm's, tablets, ... een plaats in de wachtrij innamen, waardoor ze voor elk apparaat een apart nummer kregen. Dat oneerlijke voordeel willen we weg. Daarom krijgt elke ouder 1 wachtrijlink, die maar 1 keer gebruikt kan worden.
Hoe vraag ik zo'n wachtrijlink aan?
Je kan je wachtrijlink aanvragen vanaf een week voor de boekingen starten. Voor de winterboekingen van 2025 kan dat dus vanaf 11 september 2024. Of je nu de eerste bent of de laatste die zo'n link aanvraagt maakt niets uit. Maar om zeker te zijn doe je dit best wel ten laatste de dag of enkele uren op voorhand.
- Open je 'Mijn Kazou'-profiel.
- Op het moment dat je wachtrijlinks kan aanvragen zal je een rode blok Wachtrijlinks zien verschijnen, onder de blok met favorieten.
- Als je deze blok opent zie je per boekingsmoment een lijn staan.
- Tijdens de start van de zomerboekingen in januari kan je voor verschillende leeftijden op verschillende tijdstippen boeken. Je hebt een aparte link nodig voor elk boekingsmoment waarop je wil boeken.
- Tot woensdag 25 september 2024 kan je maar 1 vakantie boeken per kind. Een tweede vakantie boeken kan vanaf woensdag 25 september, 14u. Zit je die dag om 14u klaar om een tweede vakantie te boeken, dan vraag je voor dat moment op voorhand ook een wachtrijlink aan.
- Klik bij elk boekingsmoment waarvoor je een wachtrijlink nodig hebt op Wachtrijlink aanvragen.
- Je wachtrijlink wordt nu automatisch naar je e-mailadres verzonden. Per boekingsmoment (en dus per wachtrijlink) ontvang je een aparte mail.
- Kijk na of je de mail(s) ontvangt. Dit kan enkele minuten duren.
- Ontvang je de mails niet? Dan kan je zelf je wachtrijlink kopiëren van je 'Mijn Kazou'-profiel en plakken op een plaats op je computer. Tijdens het boekingsmoment zelf kan je namelijk niet in je 'Mijn Kazou'-profiel als je je wachtrijlink niet kent.
Hoe gebruik ik mijn wachtrijlink?
- Zorg dat je je persoonlijke wachtrijlink hebt aangevraagd, en je deze kan openen vanuit bijvoorbeeld je mailbox, of een opgeslagen document. (Tijdens het boekingsmoment zelf kan je namelijk niet in je 'Mijn Kazou'-profiel als je je wachtrijlink niet kent.)
- Kijk na op welk moment je kan boeken.
- Open ca. 5 minuten op voorhand je persoonlijke wachtrijlink.
- Gebruik je je link meer dan 10 minuten op voorhand, dan zal je gewoon op de website kunnen surfen tot 10 minuten voor de start, en dan verwezen worden naar een foutpagina en moet je je wachtrijlink opnieuw gebruiken.
- Gebruik je je link na de boekingsstart, dan zal je achteraan in de wachtrij terechtkomen.
- Heb je de link juist gebruikt, dan kom je op onze wachtrijpagina met boodschap het evenement begint om ... en zie je onderaan de tijd aftellen.
- Staat de tijd op 0, dan geven we iedereen een willekeurig nummer in de rij.
- Het verdelen van deze willekeurige plaatsen kan enkele tientallen seconden in beslag nemen. Heb geduld, en vernieuw je pagina niet.
- Je krijgt een groene balk en een nieuwe timer, die aftelt tot het moment waarop het jouw beurt is.
- Deze tijd is een schatting. Het is normaal dat deze af en toe verandert.
- Is het jouw beurt? Dan word je doorgestuurd naar onze website en kan je je vakantie beginnen boeken.
Hoeveel wachtrijlinks kan ik aanvragen?
Je kan per 'Mijn Kazou'-profiel 1 persoonlijke wachtrijlink aanvragen per boekingsmoment. Een tweede 'Mijn Kazou'-profiel aanmaken heeft geen zin, want je zal enkel kunnen boeken voor de kinderen die gekoppeld zijn aan jouw profiel. Een groepsboeking maken kan uiteraard ook, zolang minstens 1 van de kinderen in de groep gekoppeld is aan jouw profiel.
Hoeveel computers kan ik gebruiken met mijn wachtrijlink?
Je kan elke wachtrijlink 1 keer gebruiken op slechts 1 computer, tablet of smartphone. Gebruik je je link toch meerdere keren of op meerdere apparaten, dan zal je een foutmelding krijgen wanneer jij aan de beurt bent.
Kan ik mijn wachtrijlink doorgeven aan iemand anders?
Neen. Je wachtrijlink is persoonlijk en gekoppeld aan je 'Mijn Kazou'-profiel. Na het gebruiken van je wachtrijlink kan je ook enkel inloggen en boeken met je eigen profiel.
Wat als ik geen wachtrijlink heb aangevraagd?
Dan moet je wachten tot de drukke piek voorbij is en later nog eens proberen. Je zal op dat moment dus niet kunnen boeken. Vraag dus zeker je wachtrijlink op voorhand aan.
Wat als ik mijn persoonlijke wachtrijlink kwijt ben?
Heb je reeds een link aangevraagd, maar vind je hem niet meer terug? Op voorhand kan je hem opnieuw opvragen in je 'Mijn Kazou'-profiel.
- Open je 'Mijn Kazou'-profiel.
- Open de rode blok Wachtrijlinks. Je ziet per boekingsmoment een lijn staan, samen met je reeds aangevraagde wachtrijlinks.
- Indien gewenst kan je de mail opnieuw laten versturen, of de wachtrijlink kopiëren vanop je 'Mijn Kazou'-profiel.
Opgelet, dit kan niet meer van zodra onze wachtrij actief is. Kijk dus alles op tijd na.
Hoe zit dat met groepsboekingen?
Om een groepsboeking te maken heeft slechts 1 ouder (de ouder die gaat boeken) een wachtrijlink nodig. Zorg wel dat alle kinderen toegevoegd zijn aan het 'Mijn Kazou'-profiel van hun eigen ouders.
Kan ik met één link verschillende boekingen maken op hetzelfde tijdstip?
Heb je meerdere kinderen die op hetzelfde moment hun vakantie kunnen boeken? Dan kan je net zoals vroeger, eenmaal je vanuit de wachtrij doorgestuurd wordt naar de website, deze boekingen na elkaar uitvoeren. Je moet niet opnieuw aanschuiven in de wachtrij en je hebt geen nieuwe wachtrijlink nodig.
Kan ik nog steeds telefonisch boeken?
Heb je geen toegang tot een computer? Dan kan je nog steeds telefonisch boeken en heb je geen persoonlijke wachtrijlink nodig.